Marc Michils - Vlaamse Liga tegen Kanker

CEO Vlaamse Liga tegen Kanker

Marc Michils is licenciaat economie en haalde een MBA bij Vlerick. Hij was meer dan 30 jaar in reclame en marketing actief. Na 10 jaar bij het internationale reclamebureau VVL/BBDO richtte hij in 1991 zijn eigen bureau op, Quattro, samen met Walter Dermul, Jan Van den Bergh en Jan Cordemans. In 2003 werd Quattro de Belgische poot van Saatchi & Saatchi. Tot eind 2012 was hij CEO van het communicatiebureau Saatchi & Saatchi Brussels dat zo'n 50 medewerkers telt en voor klanten werkt als Duvel (DuvelMoortgat), Universiteit Gent, Toyota Motor Europe, Procter & Gamble, Samsonite, Club Brugge, Forum Nucleaire, Europese Commissie (Ex-smokers campaign). Sedert 1 januari 2013 is Marc actief als CEO van de Vlaamse Liga tegen Kanker (Kom op tegen Kanker) en blijft hij voorzitter van Saatchi Brussels.

Marc Michils was van 1996 tot 2001 voorzitter van Stichting Marketing en is binnen Stichting Marketing nog steeds actief als Master Marketeer. Hij was van 2005 tot 2011 voorzitter van de Raad voor Reclame (overkoepelende federatie van media, reclamebureaus en adverteerders). Hij is ook actief als beheerder bij het mediabureau Space, het Vlaams Architecten instituut, Musical van Vlaanderen en Alive (organisatie rond authentiek leiderschap).

Marc publiceerde in november 2011 "Open Boek. Over eerlijke reclame in een transparante wereld".