
Dirk Vandekerckhove - Content Republic
Marketing Manager Vlaamse Uitgeversmaatschappij (1986-1991), Commercieel Directeur bij Uitgeversbedrijf Tijd nv (1991-1999) en Publishing Director Magazines bij Roularta Media Group (1999-2007). Het parcours van Dirk Vandekerckhove in de mediasector oogt ronduit indrukwekkend.
Sinds 2008 gebruikt hij zijn expertise als media professional in zijn functie als Managing Director (en Co-founder) van Content Republic, pionier in de wereld van content marketing. Met Corelio, Woestijnvis, KBC, Randstad en Sanoma realiseerde het bedrijf reeds voor enkele grote klanten content marketing projecten. In 2012 werd Content Republic opgenomen in Mediafin, de uitgeverij van onder meer De Tijd en L’Echo.
Verder zetelt Vandekerckhove in de Raad van Bestuur van Openbaar Kunstbezit Vlaanderen vzw, en was hij tien jaar lang (‘85-’95) voorzitter van de Divisie Communicatie van Stichting Marketing. In 1999 nomineerde diezelfde stichting Dirk Vandekerckhove voor Marketingmanager van het Jaar.