Als Delhaize het kan, kunnen zij het ook!
feb
Delhaize, sponsor van het Seminarie 'Duurzaam communiceren. Communiceren over duurzaamheid' editie 2013, is de eerste supermarktketen ter wereld die zich engageert om palmolie gelinkt aan ontbossing uit zijn producten te bannen.
In het kader van een Greenpeace-actie stuurden meer dan 25.000 mensen de voorbije weken een mail naar de directeur van Delhaize. Honderden anderen lieten een bericht achter op de Facebookpagina van de keten of spraken hun plaatselijke winkelverantwoordelijke aan. Allemaal met dezelfde vraag aan Delhaize: garanderen dat de palmolie in zijn huisproducten niet bijdraagt aan ontbossing en het uitsterven van de Sumatraanse tijger.
Vorige week was het zover: Delhaize kondigde aan dat het tegen 2018 een nulontbossingsbeleid invoert voor het merendeel van zijn producten.
De beslissing van Delhaize is een belangrijk precedent. Met meer dan 3000 verkooppunten in 10 landen op 3 continenten, is Delhaize niet alleen een belangrijke verbruiker van palmolie, maar ook een wereldspeler van formaat. Bovendien is Delhaize de eerste supermarktketen ter wereld die een nulontbossingsbeleid voor palmolie aankondigt. Concurrenten als Carrefour en Colruyt kunnen zich nu niet langer verschuilen achter hun talrijke leveranciers en de complexiteit van hun keten. Ze moeten nu het voorbeeld van Delhaize volgen en een nulontbossingsbeleid ontwikkelen.
Als Delhaize het kan, kunnen zij het ook! Zo besluit Greenpeace. Meer informatie vindt u in het volledige bericht en op de website van Delhaize Group.