Sprekers 2012
Presentator en Moderator
De laatste jaren kennen we Nic Balthazar niet enkel als televisiemaker en filmregisseur. Zijn betrokkenheid met het milieu kreeg internationale weerklank en waardering dankzij de klimaatclip ‘The Big Ask’ waarin honderden mensen op het strand van Oostende de woorden ‘ACT NOW’ vormden.
Sprekers
Capitalizing on about 18 years experience in market development roles at director level in services and telecom, Katrien Barrat founded C-Change in 2009, focusing on sustainable business model innovation.
Peter Bauwens is commercieel directeur en bestuurder bij de firma Jules Clarysse NV. Hij heeft samen met zijn team de badhanddoeken van Jules Clarysse op de Europese kaart gezet .
Stefaan Claeys is landbouwkundig ingenieur van opleiding. Hij is sinds 1993 aan de slag bij BBL. Na een periode van projectmedewerker in de domeinen landbouw, afval, energie en lokaal milieubeleid is hij sinds 2006 coördinator van de doelgroepenwerking binnen BBL.
Inge De Clerck is gepokt en gemazeld in marketing en communicatie. Sinds 2009 werkt ze als zelfstandig communicatie adviseur, eerst in samenwerking met een gerenommeerd adviesbureau in duurzaamheid, sinds eind 2010 solo.
Eric de Deckere is sinds 2011 werkzaam bij het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen en coördineert daar onder meer de duurzaamheidsrapportering. Voordien was hij verbonden als docent aan het Instituut voor Milieu & Duurzame Ontwikkeling van de Universiteit Antwerpen.
Peter studeerde af aan de Koninklijke Militaire School – Afdeling Polytechniek. Hij volgde ook een opleiding Vastgoeddeskundige aan de Solvay Business School en Strategische B2B Marketing aan de Vlerick Management School. Hij werkt sinds 2001 bij Bopro en is er sinds 2004 ook bestuurder.
Lily Deforce studeerde bioingenieurswetenschappen aan de universiteit van Gent en behaalde een doctoraat in de scheikunde aan de universiteit van Nebraska (VS) en aan het Riken Institute (Japan).
Kathelijne De Ridder is wetenschappelijk medewerker bij de instantie die in België bevoegd is voor het toekennen van het EU Ecolabel.
Ben De Vleeschauwer heeft 10 jaar gewerkt als creatief voor zowel online als print advertising. Recent wisselde hij zijn job in voor een boeiende functie als docent multimedia bij de Karel de Grote-Hogeschool.
Magnus Ericson has more than 30 years of experience in the international footwear industry. To him today's sustainable fashion is about clothing and footwear that continues to be relevant. That can be worn for years. It's the opposite of disposable fashion.
Katja Freiwald has been working with Unilever since 8 years and has built her career around a broad expertise in consumer and B2B marketing.
De laatste jaren kennen we Nic Balthazar niet enkel als televisiemaker en filmregisseur. Zijn betrokkenheid met het milieu kreeg internationale weerklank en waardering dankzij de klimaatclip ‘The Big Ask’ waarin honderden mensen op het strand van Oostende de woorden ‘ACT NOW’ vormden.
Koen Goemans, stichter en directeur van Opnieuw & Co, startte in 1989 met de allereerste kringloopwinkel in Vlaanderen. Hij stond mee aan de wieg van de koepelorganisatie van De Kringwinkels, Komosie vzw.
John Grant was one of the co-founders of St Luke's - the award winning socially aware London ad agency (as featured in Fast Company, Harvard Business Review...). John's latest book 'Co-opportunity' (January 2010) is about 'sustainability 2.0' ie community-driven behaviour change.
Ilse works in PwC's Sustainability and Climate Change team in Brussels and has been with PwC for more than 15 years. As publicly certified auditor, she is the financial auditor for the Belgian entities of several worldwide groups, such as Danone and Heinz groups.
Janneck Peersman is directeur van Kiwa Belgium. Hij begon zijn carriere als project manager op de researchafdelng van Umicore. Hij breide hieraan een vervolg als regional account manager voor Philips in Oost-Europa en APR en als commercieel directeur voor Materialise.
Jason specializes in the field of sustainability, with a particular interest in communications, strategy and partnerships.
Rob Renaerts is van opleiding bio-ir en bezit een master diploma in environmental science and technology. Na een jaar in het onderwijs, belandde hij op de onderzoeksdienst van het OIVO. Gedurende 5 jaar kreeg hij de tijd om zich te verdiepen in onderzoek naar duurzame consumptie.
Tom Rommens is Sustainability Manager bij Gyproc België. In deze functie timmert hij verder aan de weg naar een nóg duurzamer en maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoering.
Dr. Ir. Nathalie Steins-Oosterling is verantwoordelijk voor de uitbouw van het internationale MSC certificering- en ecolabellingprogramma voor duurzame visserij in Nederland en België. Ze studeerde Ontwikkelingsstudies aan de Landbouwuniversiteit Wageningen (LUW).
Rob Stevens startte als onderzoeker bij Van Houtum, producent van Satino Black Cradle to Cradle toiletpapier.
An Vandamme heeft sinds 2007 als bedrijfscommunicatie-adviseur binnen de afdeling Sales & Marketing Industrial Waste Services van Indaver een actieve rol in het ontwikkelen van duurzame marketing- en communicatieprojecten.
Frank behaalde een master in Toegepaste Economische Wetenschappen aan de Universiteit Antwerpen en volgde Advanced Management aan de Vlerick Leuven Gent Management School.
Iris Van der Veken was born in 1970 in Aalst, and went to high school in Belgium and Washington DC. Afterwards she studied Law at the University of Antwerp where she obtained a Bachelor's degree.
Voor Rik met Greendaddy begon was hij advocaat en had hij een loopbaan in het bedrijfsleven achter de rug. Zijn interesse ging steeds meer uit naar de mogelijkheden die internet biedt en samen met mijn broer startte hij Greendaddy.
Maud Vanhauwaert is schrijfster en tekstperformer.
Patrice is Marketing Director Toyota & Lexus Belgium sinds 2008. Voordien bekleedde hij gedurende 12 jaar verschillende internationale marketingfuncties bij Akzo Nobel, wereldleider in coatings.
Lieve Vercauteren is sinds 1 juli 2012 directeur van BioForum Vlaanderen, de sectororganisatie van de biologische landbouw, verwerking en distributie in Vlaanderen.
AnySurfer is een kwaliteitslabel voor websites die voor iedereen toegankelijk zijn — ook voor mensen met een functiebeperking.