Inspiratiesessie
In februari stak Coca-Cola Enterprises het vuur aan de lont met een open brief: 'The Future of Sustainability Reporting'. Vraagt een duurzaamheidsverslag - bijvoorbeeld samengesteld volgens de (nieuwe) richtlijnen van het Global Reporting Initiative - niet teveel deskundigheid van de lezer? Moet zo'n rapport niet eerder zo toegankelijk mogelijk zijn? En horen stakeholders niet quasi permanent geïnformeerd te worden in plaats van één keer per jaar? Het zette ook ons aan het denken. Is een evolutie van 'report' naar 'reporting' gewenst? Of zelfs noodzakelijk?
Op 10 oktober brengen we verschillende visies op de evolutie van duurzaamheidsrapportage samen. Jeroen Langerock (Coca-Cola Services), Dirk Vandekerckhove (Content Republic en 'incontournable' op het vlak van storytelling), Marie d'Huart (CAP conseil) en Marc Despiegelaere (Protos) vertellen hoe we duurzaamheidsverslaggeving naar een hoger niveau kunnen tillen. Nic Balthazar leidt deze niet-te-missen inspiratiesessie in goede banen.